Thursday 31 May 2012

Zoo dan Adik Manja

Alhamdulillah~~

Reja yang dok bertambun sebelum study week lagi ni koin lama koin sikit...
(Kerja yang bertimbun-timbun semenjak  minggu sebelum minggu ulangkaji makin lama makin berkurang)

Presentation ka, assignment ka, projek ka semua la ni dah selesai... Tinggai Kejohanan Terbuka Taekwon-Do ITF UMP ja belum setel lagi. Ketaq lutut bak hang... First time turut serta handle event besaq lagu ni... Memang bukan sorang wat reja, tapi tu dia la~~ gemuruh jiwa... hahaha...

Tapi hak bagi ketaq lagi... ni... final dah dekat ni... Aku tengah dok study week la ni... Pergh.. Hak ni ka, kalo tak lepas kena say bai bai dah dekat UMP... Tak mau la... Mintak simpang cek oii...

*****************************************************

Ok2... balik pada mood asal blog iaitu bahasa semi-baku... yang atas tu kira monolog dalaman aku.. (loghat utara + penang = campoq berteraboq) hehehe...

Apa dia yang zoo apa dia yang adik manja ni?

Tadi pagi atau lebih tepat lagi Hari Khamis 31 May 2012 pada pukul 8.00 pagi, kami adik-beradik Kelab Taekwon-Do ITF UMP telah mengadakan family outing (nama ni aku kasi..) Mula-mula sekali kami pergi bersarapan di McDonald Teluk Cempedak. Aku makan Chicken Muffin yang telah dibayar oleh Safuan (ada makna tu...) Kemudian bila semua orang dah kenyang perut senang hati, kami beramai-ramai ke Zoo Teruntum pula.

Nak dipendekkan cerita, cukuplah sekadar aku tayang gambar haiwan-haiwan di sana... Oh! Masuk adalah PERCUMA~ ^__^

zoo teruntum
Angsa

Ostritch
Burung unta

Ni nama dia helang siput.

tak ingat pulak ni burung apa nama ntah... -__-!

Tok key atau Monkey....

Alamak, yang ni musang pulut kot... -__-'

pelanduk timor

watcha lookin' at?

lookin' at you... sss!


Epic!
muka orang rindu kat apa2 atau sapa2 mcm ni la...
Buaya atau life boya...
Ada banyak lagi haiwan di sana, ni cuma beberapa gambar yang aku rasa sesuai untuk di-uploadkan... haha... Oh! Naga tak ada tau kat sana... :P

Lepas habis pusing-pusing dalam Zoo Teruntum, maka kami adik-beradik pun berpecah kembali menuju ke Pekan dan Gambang.

Mana adik manja?

Restoran Adik Manja
Siyes gambar ni bukan curi pak cik google punya... Aku snap gambar ni sehari sebelum kami pergi ke Zoo Teruntum. Masa ni gang2 Pekan nak balik dari Gambang. So aku request dekat tuan empunya kereta a.k.a Mr. Presiden, Abang Nabil untuk berhenti sebentar di hadapan Restoran Adik Manja.

Mana tak-nya, kebelakangan ni riuh tentang restoran ni... boleh rujuk sini : Mynewshub

Mula-mula kawan aku cerita kawan dia kena, lepas tu mula la cerita ni dok pusing kat telinga aku.. orang tu cerita macam ni, orang ni cerita macam ni... Cari-cari kat internet rupanya lama dah cerita ni. Aku pun merasa terpanggil untuk mendekatkan diri.. tapi setakat tu je-lah kami pegi... tangkap gambar dari dalam kereta ja.. hahaha.... Lepas tu duduk dalam kereta cerita tajuk hantu ja~~

Tapi apa-apa pun harap you all pembaca (jika ada) enjoy dan terhibur baca entry ni.. Maaf atas loghat yang digunapakai.. aku rasa kalau ampa semua baca entry ni dengan loghat utara pasti geleng kepala (baca : penang-ites)

Terima kasih!