Tuesday 29 January 2013

Serampang Bermata-mata (Projek Semaian Budi 2.0)

Utusan Malaysia - Rabu, 30 Januari 2013

Hohoho~

Dari Arkib Berita Portal Universiti Malaysia Pahang.



Waah... kembang kempis je aku baca ni... hehe...

Tapi sebelum tu sebagai pembetulan:

Lokasi : Sg. Petani (SEMUJI) / Bedong (RSK)
Tahun Pengajian : Tahun 2 ( Amin )
Pelajar SEMUJI : 163 orang
Penghuni RSK : 250+ (tak ingat berapa tapi lebih dari tu)

Banner Projek Semaian Budi 2.0

Sementara blogger2 lain yang terdiri daripada peserta2 PSB 2.0 sudah lama meng'update' cerita berkenaan pengalaman mereka, saya seperti biasalah lambat sikit updatenya. Bukan apa, nak baca dulu komen2 dan pandangan yang telah diberikan dan berita dari portal lah! hahaha...

Ok, tak mau lah cerita pasal program lagi... kalau nak tahu perjalanan program boleh baca di blog2 peserta dan blog In-Smartive sendiri...


Baca tau... tengok macam mana kami menjalankan aktiviti dan bagaimana saya... ehem2...

Lepas kami buat mini-Projek motivasi bersama pelajar tingkatan 5 SEMUJI, kami telah mengumpul feedback dari mereka. Hampir kesemua dari mereka mengatakan masa tidak cukup! dan ada yang meminta "datanglah lagi.... tolong... tolong... tolong...'

Ada yang meminta untuk diletakkan air cond pada dewan ( mintak kat sekolah lah adik oii... ) dan ada yang tak mau menari-nari... yang menari-nari tu abang mintak maaflah, sebenarnya tu refreshment untuk segarkan adik2... hehe...

Ribuan terima kasih diucapkan kepada pihak Sekolah Menengah Sains Sultan Mohamad Jiwa bermula dari Tuan Pengetua, En. Pesol bin Md Saad, Penyelia Asrama, Pn. Mariah, Penyelia Dewan Makan, En. Rashid, Guru Kaunselor, Cikgu Murni dan seluruhnya (termasuk pengawal keselamatan) kerana telah memberi kerjasama dan 'bantuan' kepada pihak kami, penggerak Projek Semaian Budi 2.0 kerana tanpa kerjasama dari pihak SMSSMJ, projek kami tidak akan berjalan lancar.



Pada adik2 Tingkatan 5, abang dan rakan2 mintak maaf sebab tak dapat nak luangkan masa yang lebih lama bersama anda semua. Tetapi yang penting, anda semua memang AWESOME dan HAPPENING!

Nak ucap terima kasih juga kepada Jabatan Hal Ehwal Pelajar dan Alumni (Saffad) UMP kerana telah memberi sokongan penuh dari segi perbelanjaan. Rasa cukup bertuah kerana telah mendapat bayaran penuh (tak main pendahuluan2 ni..) sekali gus melancarkan perjalanan projek ini. Saya yakin, UMP begitu komited dalam membantu aktiviti pelajar yang memenuhi objektif dan UKRA universiti.


Yang paling penting, sempoi dan mantop! adalah pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Kedah dan Rumah Seri Kenangan Bedong yang sangat mengalu-alukan kedatangan kami, menerima kami dengan tangan yang terbuka serta memberikan FULL SUPPORT! Terima kasih, syukran, xie xie, nandri, arigatou and thank you!


Kepada keluarga sahabat saya, Ikram Jassandi, terima kasih kerana telah menjemput kami menghadiri Majlis Tahlil dan Takziah saya ucapkan atas pemergian anggota keluarga anda.


Terima kasih Abg Wan!

Tak dilupakan, warga kerja PSB 2.0 dan para sukarelawan yang banyak memberikan kerja sama sehingga ada yang sanggup bersengkang mata dan membelanjakan wang ringgit demi menjayakan projek ini. Saya terhutang budi denga kalian (ada masalah contact terus) dan LoVe yoU alls!


What I get from PSB 2.0?

Sebagai mantan Pengurus Projek, sudah tentu saya berharap untuk dapat lebih daripada orang lain. Mungkin dari segi pelaksanaan projek saya kurang terlibat, tetapi saya dapat mengumpul pengalaman2 lain.

Saya dah belajar macam mana nak berurusan dengan orang, meyakinkan orang, mengawal orang dan lain2 lagi. Tetapi yang paling penting bagi saya adalah belajar untuk koordinatkan kesemuanya dalam satu otak!


Penat, tension, mengantuk semua saya alami... tetapi amat berbaloi dirasakan apabila semuanya tamat dengan sempurna. Walaupun pelbagai dugaan dan rintangan yang dialami, semuanya sudah selesai!

الحمدلله

Kepada ALLAH ku panjatkan kesyukuran...

Di rumah P.Ramlee
Saya juga ingin meminta maaf kepada mana2 pihak andai ada di mana2 saya telah melalukan kesalahan, harap dapat ditegur salah saya untuk dijadikan pedoman. Andai ada yang saya terhutang harta, harap dapat diselesaikan...


Sekian sahaja dari saya, terima kasih....  ^__^

Terimalah daripada Pak Cik Rasyidi..



2 comments: